Jippie!! Internet!!!! - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van sriveeltelanka - WaarBenJij.nu Jippie!! Internet!!!! - Reisverslag uit Ratnapura, Sri Lanka van sriveeltelanka - WaarBenJij.nu

Jippie!! Internet!!!!

Door: Jeanne & Ron

24 September 2009 | Sri Lanka, Ratnapura

Dit wordt misschien wel een lang bericht maar dit heeft te maken met het feit dat internet hier niet zo gebruikelijk is als in Nederland. Je bent hier afhankelijk van een internetcafé, het moet dan ook nog werken!!!
Maandag hebben we pas echt kennis kunnen maken met onze Dilini. Toen ik haar in eerste instantie in de armen nam begon ze te huilen maar ze liet zich snel door me troosten. We hadden van Peggy een muis gekregen en daarmee maakte we een beetje contact. Dilini was moe en na een tijdje viel ze bij me in de armen in slaap. Wat een super gevoel!!! Wat hebben we daarop lang gewacht. We hadden van allerhande spullen voor het tehuis meegenomen waar onder ballonen. De Matron wilde onmiddellijk 26 ballonen opblazen en die mochten we zelf aan de kinderen geven. En dat was een feest. Ongelooflijk hoe blij de kinderen waren met die ballonen. Het is een genot om die kindergezichtjes te zien glunderen. Dilini heeft al die tijd lekker bij me in de armen geslapen als een roos.
Dinsdag ochtend verliep de ontmoeting hetzelfde. We waren met haar aan het “spelen”en toen kreeg Dilini een bordje met fruit, cake en geplakte rijst voorgezet. In de ene hand ging de blok rijst en in de andere het stuk cake. Geweldig om haar te zien smikkelen. En na het lekkere eten was mevrouw zo voldaan dat ze begon te knikkebollen. We hebben haar toen in bedje gelegd en gewacht tot dat ze sliep en vervolgens zijn we gegaan.
’s Middags mochten we terug komen om Dilini opnieuw voor 2 uur te bezoeken. Ze kwam aan het handje met een verzorgster naar binnen, ik hurkte door mijn knieën en spreidde mijn armen en ze kwam met open armen in die van mij gelopen. Wat een onbeschrijflijk heerlijk gevoel!!! Ik heb er geen woorden voor om dit uit te drukken. We hebben fijn met haar zitten spelen op de veranda. En ook door trotse papa Ron liet Dilini zich gewillig oppakken geen traan heeft er gevloeid wat wel gebeurde in de ogen van papa. We hebben nog heerlijk buiten geschommeld met haar en om 16.30 was de tijd om en moesten we weer afscheid nemen.
Woensdag hebben we Dilini helaas maar een uurtje kunnen zien omdat we ’s middags naar Probation moesten. We hebben dat uurtje optimaal benut. Dilini wilde meteen weer in mijn armen toen ze me zag en na even geknuffeld te hebben gaf Ron haar een bakje yoghurt te eten. Nou dat ging er in als zoete koek. En Ron vond het heerlijk om eindelijk zijn dochter eten te kunnen geven. Helaas na een uurtje moesten we gaan. Ik bracht haar naar de verzorgster en die legde Dilini in bed. Met pijn in ons hart zijn we toen gegaan.
Bij Probation verliep alles heel erg soepel. Er werd meer over koetjes en kalfjes gebabbeld dan echt gepraat. Dat kwam doordat ze foto’s zag van Casper en toen begon zij te vertellen over haar beagel. Was eigenlijk een heel gezelli gesprek, maar we waren toch blij toen we buiten stonden.
We hebben ook al onze vlucht kunnen boeken voor de terugreis. We komen als het goed is zaterdag 17 oktober om 13.45 aan in Düsseldorf. Dus dat is ook al geregeld.

• 24 September 2009 - 07:27

Pia:

Ik volg jullie, lees, en geniet enorm van het gelukkig-zijn van jullie!!!
    Heerlijk de foto's te zien!! de zon schijnt!

Lieve groet de la France

• 24 September 2009 - 07:31

Marianne Leufkens:

Hoi Jeanne en Ron,

Ik heb met tranen in mijn ogen jullie verhaal gelezen en de foto's bekeken. Wat heeft dit kleine meisje mazzel dat ze door zo'n liefdevolle mensen geadopteerd wordt.
    Ik ben zo blij voor jullie en zie aan de foto's dat jullie terecht uitgekozen zijn om de ouders te mogen worden van dit kleine mensje. Geniet van alle mooie momenten in dat verre Sri Lanka en tot gauw in Voerendaal.

Marianne en Frans Leufkens

• 24 September 2009 - 07:49

Kim:

ooh wat mooi super foto's het is toch een schat

xx kimi

• 24 September 2009 - 07:52

Patries, Paul, Djoun:

Wat geweldig om te lezen. We hebben iedere dag met smacht zitten wachten op een berichtje. En dan nu zo'n heerlijk lang bericht met zo'n mooie foto's. We genieten met jullie mee.

Groetjes,
    Patricia, Paul en Djounica

• 24 September 2009 - 08:14

Mary En Peggy:

He lieve schatjes,

We staan hier met zijn tweetjes aan de kassa een potje te janken!!!
    Wat een prachtig verhaal zeg!!
    GEWELDIG....
    De foto's zijn ontroerend.
    En we leven zo met jullie mee.
    We zijn blij om iets van jullie te horen van dat verre sri lanka.
    Wat is het toch een lekkere mup!!!

Heel veel knuffels Mary en Peggy...

• 24 September 2009 - 08:31

Nonk & Tant:

GEWELDIG!!!!!!!!
    Wat een verhaal!!!!
    Wat een foto's!!!!

Wat hebben we jullie gemist de laatste paar dagen. SMS'en is dan duidelijk anders. Het verhaal hebben we met tussenpozen moeten lezen omdat we telkens door de tranen niet verder konden lezen. En dan de foto's!!!!! Dat is echt geluk en liefde wat jullie uistralen. En wat een idee van die balonnen. Je ziet aan de gezichtjes dat ze dolle pret hebben gehad. We zijn blij dat we nu een datum hebben en kunnen aftellen. Genieten jullie nog maar lekker verder daar. Geef haar een hele dikke knuffel van een hele gelukkige nonk en tant.

Veel liefs.

XXX Roy & Jacqueline XXX

• 24 September 2009 - 08:41

Tjeu En Désirée:

Hoi Ron en Jeanne,

Eindelijk weer een bericht van jullie en wat voor super verhaal.
    Ik heb het bij het lezen niet droog kunnen houden.
    Fijn dat het zo goed gaat en wat heeft Dilini toch een geluk dat ze bij zo'n lieve ouders terecht is gekomen.
    Geniet van alles!

Groetjes, Désirée en Tjeu

• 24 September 2009 - 09:00

Shirley:

Hey Jeanne en Ron,
    wat een ontroerend verhaal.. en wat een leuke foto's.. fijn om al die blije gezichtjes te zien..
    Ook mooi om te zien hoe ze al op jullie reageert en lekker bij jullie in de armen kruipt! Super!!!!!
    Kan me voorstellen dat dat een onbeschrijfelijk gevoel moet zijn!
    Geniet ervan.. en lekker veel knuffelen..
    Veel liefs Shirley

• 24 September 2009 - 09:04

Jan Vivianne En Kyra:

Wat een prachtig verhaal, heel ontroerend om jullie zo samen met Dilini te zien.
    En dat ze al ze goed op jullie reageert, is geweldig!
    Geniet van alles en knuffel haar veel.

Groetjes Jan Vivianne en Kyra

• 24 September 2009 - 09:27

Monique:

GEWELDIG, WAT een knap nichtje.....

ONTROEREND al die mooie foto's..

WOORDEN schieten te kort...

Jullie zien ZOOOOO gelukkig uit...

17 Oktober ik kijk er naar uit...

Heel veel liefs, dikke knuffels vanuit NL,

Tante Monique

• 24 September 2009 - 09:35

Ruben En Zo:

buiten tranen van ontroering komt er bij ons niets meer uit. Wat een mooi verhaal en wat een mooie mooie fo to's . o Jeanne en Ron het is prachtig om jullie daar te zien. Daar kan maar een ding tegenop: 17 oktober!!!

• 24 September 2009 - 10:22

Nassima En Wilhelm:

Heerlijk om de fotos en jullie verslag te zien. Wat een geweldig gevoel het moet zijn geweest toen Dilini spontaan in je armen kwam, Jeanne. Super dat het al zo goed gaat. Fijn dat het gesprek bij probation goed ging. Op naar de volgende stappen. Wij kijken uit naar jullie volgende verslag en fotos...
    Nassima en Wilhelm

• 24 September 2009 - 10:29

Roger Van Moni:

Even in pauze lezen of Ron, Jeanne en Dilini weer omline zijn. Nou, ik werd beloond.
    Wat een prachtig verhaal.
    Mannen (en indianen) huilen niet, maar een brok had ik wel in de keel. Goed dat net nog een leerling iets vergeten was (Moest ik mijn ogen even droog houden).

Super om te lezen. Ik zit er weer helemaal in.

Dit is een avontuur om in te lijsten. Je wordt er echt door gegrepen. Beleef nog veel van deze momenten en 17 oktober brullen we het samen uit van vreugde.

Gr,

Roger van Moni

• 24 September 2009 - 11:42

Ed, Petra & Kids:

hoi papa Ron en Mama Jeanne,

Leuk om weer iets van jullie te horen, wat jullie de afgelopen dagen hebben gedaan.Het gaat daar super goed met jullie drietjes. Tessa kwam bijna te laat op school, ze wilde nog absoluut jullie ervaringen lezen en van die mooie geweldige foto's genieten. Fijn om jullie allemaal te zien stralen van geluk.
    Gewoon PRACHTIG en GENIET ervan.

Groetjes van de buurtjes

• 24 September 2009 - 11:50

Jolien:

OOohh wat een herkenbare verhalen. Wat fijn dat Dilini zich al zo snel aan jullie overgeeft. Enne wat is het daar warm op de stoep he, voor het kantoor van de Matron. En wat zie ik weer veel bekende gezichtjes........Balonnen: ze blijven favoriet.
    Doe ze de groeten van ons en heel misschien wipt Henk over ruim 2 weken even langs.

Heel veel succes met alles en blijf genieten van jullie prachtige dochter!

Jolien, Henk, Rasika & Omar (daar heette hij Nilanga en was de eerste buitenlandse adoptie vanuit Isuru)

• 24 September 2009 - 12:00

Tom:

Fijn dat ze het muisje wat ze van TOM en Peggy heeft gekregen zo leuk vind. Je ziet aan de foto's dat het klikt. Jullie gaan een geweldige toekomst met haar tegenmoet. Het duurt nu wel erg lang tot 17 oktober.
    Kunnen jullie niet eerder :)
    Groetjes Tommy

• 24 September 2009 - 12:02

Jos En Mary:

Lieve Jeanne en Ron.

Jullie stralen.
    Het is ook zo mooi om te zien.Iedere keer als ik naar jullie kijk,schiet ik weer vol.
    Kelly heeft jullie foto"s uitgeprint.En Peggy heeft ze opgehangen in de winkel.
    Kun je nagaan hoe vaak ik naar onder moet om me weer op te maken.

Groetjes Jos en Mary

• 24 September 2009 - 12:36

Renate En Math:

We hebben iedere dag gekeken of er al een berichtje uit Sri Lanka was.
    En eindelijk zie ik nu dat er zo veel prachtige foto's en zo'n mooi lang verslag van jullie is.
    Kan het even niet meer droog houden. Gewoon geweldig om jullie als trotse papa en mama te zien genieten van jullie kleine meisje.
    Geniet ervan en we kijken alvast uit naar het volgende verslag van jullie reis.

• 24 September 2009 - 14:15

Jan Vivianne En Kyra:

Kyra zit net naar de foto's te kijken en vraagt zich af waarom Dilini niet met de ballonnen speelt.....haar eigen conclusie was "Ik denk dat Ron en Jeanne zo'n lieve ouders zijn dat ze alleen nog maar bij hun wil zijn".
    Mooi toch die kinderuitspraken.

groetjes

• 24 September 2009 - 14:29

Els En Peter:

Hoi Jeanne en Ron,
    Fijn om te horen dat het kontakt maken zo fijn verloopt, en je ziet dat Dilini zich geborgen bij jullie voelt, we leven helemaal met jullie mee, en bij het zien van de spelende kinderen in het tehuis komen veel herineringen boven.
    Geniet er.

Groetjes Els en Peter.

• 24 September 2009 - 14:53

Gerda En Leo:

Grandioos jullie verslagje en de zeer mooie foto's te mogen zien. Wat stralen jullie allen. Wij wensen jullie dit feest en genot een heel leven toe. Heel veel liefs en groeten.

• 24 September 2009 - 15:43

Henry & Christel:

Met tranen die lopen over de wangen lezen we het verslag..WAT EEN GELUK SAMEN!!!!!!!!!!
    Foto's die zo intens zijn, zaterdag 17 okt. staat groot op onze kalender.

• 24 September 2009 - 16:17

Maurice En Mireille:

Snif, wat mooi allemaal.... we zijn diep ontroerd van jullie verhalen. Het is echt super geweldig om te lezen hoe het gaat met jullie 3-tjes. Wat een scheetje en ohhh die foto's van jullie met Dilini een feest om te zien gewoon. Wat fijn dat het vertrouwen er is en jullie zijn echt een prachtig gezinnetje. We kunnen niet wachten om jullie alledrie weer te knuffelen. Dikke dikke kus van een blije papa en mama Georgens, Smak!

• 24 September 2009 - 16:27

Jorre:

ik vind het heel grappig dat ze de muis niet los laat. en mijn juf vind het heel leuk. :)

groetjes en liefs jorre

• 24 September 2009 - 16:42

Moni Van Roger:

Hoi lieve Jeanne en Ron,

Roger heeft me net op jullie nieuwe bericht geattendeerd. Meteen die computer aan en ....
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOhhhhh! Wat is het mooi om jullie prille geluk zo mee te mogen beleven. Jullie verhaal, de foto's...onbeschrijflijk allemaal en wat doet ze het goed. SUPER om te zien hoe vertrouwd ze al is. Ik heb er een brok van in de keel.
    GENIETEN!!!!!!!

Dikke X, Monique

• 24 September 2009 - 18:17

Cissy En Co:

Hehe eindelijk haha. Ja ik had jullie al gewaarschuwd wat betreft het internet maar fijn dat het toch gelukt is. Voor ons ook weer allemaal heel herkenbaar en leuk om weer een kijkje in het tehuis te kunnen nemen.
    Ene natuurlijk super om jullie te zien stralen, jullie hebben het verdiend. Het is ook een poppetje. Geniet er lekker van, wij genieten lekker met jullie mee.

Cissy, Eric en een dikke knuffel van Sahan en Disha

• 24 September 2009 - 18:28

KARRIN:

LIEVE JEANNE EN RON IK VOLG ECHT ALLES VAN JULLIE IK VIND DIT ZO ONTROEREND GEWELDIG VOOR JULLIE WAT EEN HEERLIJK KIND EN WAT EEN UITSTRALING
    HEEL VEEL LIEFS KARRIN VAN DE BAKKER

• 24 September 2009 - 18:45

Tanja En Migel:

Hallo
    Ohhhh wat super jullie verhaal weer te kunnen lezen en de foto,s.Ja kan me heel goed voorstellen dat papa tranen in de ogen had want ik zit hier nu net zo.Ja wat een geweldig gevoel is dat.Dit is echt n tijd en gevoelens die jullie nooit meer zullen vergeten dus geniet maar lekker en ik hoop dat jullie alleen nog maar hele lange dagen met haar mogen doorbrengen.Liefs Tanja en Migel

• 24 September 2009 - 19:58

Kelly:

Hoi jeanne en ron
    Wat een mooi verhaal!
    Eindelijk is het allemaal compleet en kunen jullie genieten van jullie mooie dochter!
    Op het werk denken we allemaal aan jullie als we naar de mooie foto's kijken...
    liefs kelly

• 24 September 2009 - 21:11

Gielion & Lieke:

Prachtige foto's.
    Prachtige verhalen.
    Veel herinneringen komen weer boven. Nomi komt ook uit Isuru (feb-09). We zullen in ons fotoarchief kijken of we toevallig ook een foto van Dilini hebben.

GENIET...GENIET...GENIET

Groetjes Gielion & Lieke en een dikke knuffel van Manu & Nomi

• 25 September 2009 - 05:51

Papa En Mamm Ziggy:

Alles is al gezegd en geschreven maar ook wij genieten intens mee met jullie ultieme geluk.....

XXX Papa en mama Ziggy xxx

• 25 September 2009 - 05:55

Gerry:

Heel fijn te lezen dat het contact zo prima verloopt en dat ze jullie zo'n goed vertrouwen geeft.Geniet van deze toch nog onbezorgde tijd.Het zijn schitterende foto's van
    ook een gelukkig kindje.
    Het is een pracht meid, de kids zijn iedere keer weer nieuwsgierig naar hun nichtje.

groetjes Gerry & de rest

• 25 September 2009 - 08:26

Marga En Theo:

Lieve Jeanne, Ron en Dilini,

Wat hebben we zitten genieten van jullie verhaal. (We vinden het echt niet erg als het verhaal wat langer is hoor) ;-) Heerlijk om te lezen en te zien op de foto`s dat jullie zo gelukkig zijn samen. Prachtige foto`s zijn het, je ziet het geluk er gewoon vanaf spatten. Geweldig ook al die blije snoetjes met de ballonnen, leuk he om al die kindjes zo blij te zien. Geniet nog maar fijn verder en we zien jullie 17 oktober.

Heel veel liefs Marga en Theo en Mergeline die ook bijna naar huis gaat komen.

• 25 September 2009 - 10:41

Karin Heerkens:

Wat fijn dat jullie dat dotje van jullie nu al vaker hebben kunnen ontmoeten en vasthouden. Geniet van deze intense momenten! Wij volgen alles met veel belangstelling! xxJan en Karin

• 25 September 2009 - 10:47

Kapster Jenny:

ik ben echt spraakloos en ontroerd .eindelyk voor jullie een mooi en gezond kind.kom weer heelheids thuis ,veel succes nog daar en geniet er maar lekker van.tot gauwwwwwww kussssssssssss

• 25 September 2009 - 12:15

week.

DOEI!!!!!!!!!!!

• 25 September 2009 - 12:44

Jo En Yvonne Hermens:

Van Janine en Rob deze link gekregen, met de waarschuwing neem de zakdoekjes mee.Was inderdaad nodig.Niet te geloven wat een mooi kindje geniet er van.
    Het lange wachten snel vergeten met zoveel geluk.Een hele mooie tijd wensen wij jullieen tot ziens.

Yvonne en Jo

• 25 September 2009 - 14:21

Berdien:

Hoi Jeanne en Ron,
    Wat ontzettend leuk en ontroerend om jullie verslaglegging van de ontmoeting van en de gewenperiode met Dilini te lezen. Het is zo te zien een schatje! En leuk om ook zo weer eens wat plaatjes van Isuru te zien waar ook onze Hiran vandaan komt.
    Wat zullen jullie genieten!!
    veel groeten, Berdien, Cas en Hiran van de Yahoo-site

• 25 September 2009 - 14:26

Toos& Cees:

We waren blij dat er weer een berichtje van jullie binnenkwam en we van je verhaal en de prachtige foto's konden genieten.We vinden het heel fijn dat het jullie zo goed vergaat.
    Geniet er van!!!!
    Met z'n drietjes.

• 25 September 2009 - 14:43

Hub En Mein:

lieve Jeanne en Ron, proficiat met jullie hartstikke mooie dochter Dilini,we kijken er naar uit haar in levende lijve te zien, groetjes.

• 25 September 2009 - 17:31

Ed, Petra En Kids:

Hoi buurtjes,

Engeltjes bestaan dus toch !!!!
    Wat een schatje en wat een genot om jullie zo te zien stralen van geluk. Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar jullie droom komt nu toch eindelijk uit. Super dat het contact nu al zo goed gaat en dat ze juliie al in haar hartje gesloten heeft. Geniet er met volle teugen van en houdt ons vooral op de hoogte met deze mooie verhalen en prachtige foto's.

• 26 September 2009 - 09:27

Nicole Goos & Dulani:

Wat mooi, dat prille familiegeluk. Doet hier ook weer een hoop ophalen. Wat een geweldig gevoel is dat toch als voor het eerst die kleine armpjes zich om je heen slaan en ze in je nestelen.
    Mooie verhalen en mooie plaatjes. Dilini is een schatje! Geniet ervan en heel veel geluk.

• 26 September 2009 - 16:49

Jan En Mia Janssen:

Geweldig voor jullie, dat alles zo goed verloopt.Het is fantastisch jullie zo blij te zien met dochter Dilini.Zo te zien loopt jullie hart over van liefde. Nog heel veel mooie dagen in Sri Lanka met Dilini en heel veel geluk, liefde en gezondheid. Tot ziens.

• 27 September 2009 - 14:36

Jet Moorrees :

Lieve Jeanne en Ron,

Ontzettend gefeliciteerd met jullie dochter Dilini! Zij en jullie zien er fantastisch uit op de foto's. Heel veel geluk, liefde en voorspoed toegewenst voor nu en in de toekomst!

Jet, Frank, Pepita en Winnie

• 28 September 2009 - 14:48

Henny + Wiel, Kunder:

Hallo Jeanne en Ron.
    Zoe hupke gief ze toch noeit mie aaf !!! Heerlijk voor jullie al die liefde over en weer, de foto's spreken boekdelen. Wat een zaaalig gevoel moet dit toch voor jullie zijn.
    En die roze muis, die Dilini in haar armpjes vasthoudt, heeft onze kleindochter Lisa precies hetzelfde.
    Veel geluk gewenst daar ter plekke en misschien tot ziens, groet Henny en Wiel uit de Grachtstraat.

• 28 September 2009 - 17:15

Ellen, Roger & Kids:

Lieve Jeanne en Ron,

Wat was dat een fantastisch nieuws dat we op onze vakantie te horen kregen. We hebben het de hele dag over jullie gehad. Echt super dat het nu eindelijk gelukt is!
    We hebben zojuist voor de eerste keer jullie site bekeken en ik moet bekennen dat ik toch wel een brok in mijn keel kreeg van al dat geluk dat jullie uitstralen! Echt super! Geniet er nog maar van en we zullen haar in Kunder wel eens komen bewonderen.

• 28 September 2009 - 20:06

Monique:

Hi lieve...

Wilde alleen even HALLO zeggen... Denk veel aan jullie.... Ben blij als jullie terug zijn...

Geniet van jullie kleine mup, hopelijk verloopt alles naar wens...

Dikke knuffels,

MONIQUE XXXXXXXXXX

• 29 September 2009 - 07:28

Tante Jacqueline:

Hey lieve muppen,

Zit in huisje Weltevree en ben aan het het werk.
    Zit zoals gewoonlijk aan jullie te denken.

Mis jullie heel erg.

Groetjes en liefs,
    Jac.

• 16 Oktober 2009 - 10:01

Frank May:

Hoi Jeanne & Ron,

Leuk om te zien,2 trotse
    ouders, heel veel geluk
    samen en gezond en wel weer terug,

groetjes,

Frank, Kim, Sem, Fenna May.